Go Go Nihon! 1. Starta! Komma igång med din ansökan!

Jag började skriva det här i Jauanuari men eftersom jag inte visste om jag 
skulle komma in eller inte, så väntade jag tills jag hade kommit in. ^^
 
7 Januari, Jag har nu haft kontakt med Go Go Nihon i mer än ett halv år?
http://gogonihon.com/sv/studera-japanska-utomlands-i-japan
De svarar fort och förklarar bra, deras hemsida är också väldigt bra. Jag gick på deras föreläsning som var den 6 Oktober 2013 klockan 18.00 Fick svar på en hel del frågor och spelade även in vad han sa eftersom jag inte är så snabb på att skriva ned de han sa.   -_-' xD Tyvärr hörs det ett brus i bakgrunden och man hör inte jätte bra men tillräckligt för att höra. Tyvärr vet jag inte hur man ska lägga upp den på min blogg. :( På deras hemsida får man skriva i ett kontaktformulär http://gogonihon.com/sv/gogonihon-kontakt och då får man en kontakt person. Jag har haft kontakt med två personer och de har varit väldigt hjälpsamma. Jag har fått svar på nästan alla mina frågor och nu är det äntligen Januari så jag kan nu börja ansöka.
De har skrivit två länkar där man ska fylla i information om sig själv.
 
 
 
 
Detta var alltså den första som du skulle fylla i och skicka. 
Det här är det du ska fylla i,som ni kanske märker så finns
det inge nr.3 vilket är litekonstigt men ni behöver inte oroa er, det här är hella!
 
 
 
 
 Det här är den andra!
 
De vill även ha kopia på pass, information om man varit i japan förut, ett foto på sig själv (de skriver även en länk där de ger exempel på foto för visumansökan.) De vill ha betyg på senaste gymnasieutbildning eller högskoleutbildning. Om man vill att ansökan ska gå snabbare rekommenderar de att betala ansökningsavgiften redan innan genom Paypal (kreditkort, bankkort etc). De går snabbare och kostar mindre i överföringsavgift (har inte gjort det här en så vet inte men vi får se ^^) De skrev även: "Dessutom ger det oss möjligheten att återbetala avgiften i det osannolika fallet att skolan inte accepterar ens ansökan, vilket är svårare om man betalar med utlandsöverföring via bank." Vilket gör att jag tänker nog använda Paypal. ^^ Men då kan man skaffa det redan innan man får det här mailet. ^^
 
Här är min ansökan meddelande till skolan, man skulle skriva den på engelska. Som ni ser på bilden ovan så bad de en att inte prata så mycket om manga, anime och spel utan mer om framtiden, jobb, skola eller så.
 
"Hi, my name is Maja Johansson and i am 18 years old. I want to study in Japan because i have been very interested in Japanese culture and I think this can be a very good experience. It would be very interesting to observe a whole new country, especially Japan since its a very different culture from Sweden. I have depend on lot of other people to help me in my daily life so I also thinks this could be a very good experience, since I will have to be more independent. I have never study Japanese before. Since I am not sure on what to do later on in my life,I hope learning Japanese as a skill will provide to further possibilities in the future. Perhaps I can become a translator or maybe even teach others Japanese in the future. This will also be good for my CV in the future."         
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kodmall Kategorisida: majachokolat -

Ny blogg! ^^


Go Go Nihon 3.Paypal, the application is complete! I got accepted!!!


Go Go Nihon 3.Paypal, ansökningen är klar! Jag blev intagen!!


Go Go Nihon 2. Gymnasium, mail, money!


Go Go Nihon 2. Gymnasiet, mail, pengar!


Go Go Nihon! 1. Begin! Beginning your Komma igång med din ansökan!


Go Go Nihon! 1. Starta! Komma igång med din ansökan!


The story about how I started to read Manga! ^^


McDonalds gruppintervju


Min historia om hur jag började läsa Manga! ^^


Jullov!! Tor, fre, lör och vad jag ska göra på sön ^^


Nooooo!!!!


Jag hatar det här!!! Jag ger upp!!!!!


skola igen -_-


shopping med mamma!! ^^


social


Projekt arbete.


Picture, Harry Potter!! ❤️❤️❤️❤️❤️


Jag och Frida efter den långa dagen!


Äntligen i sängen min. "Mina drömmars stad"


Engelska tal


Musik dosa ^^


Love and hate, why can't I feel both?


Tänkte plugga men sov i stället på håltimmen xD


Engelska nästan färdig!! Lee Taemin!!


I går/i dag


If they die, I die


Dagen, Deltog i en bio tävling, julen, söta par och min egen lilla historia ^^


Naturvetenskap? Gener?


God morning!!💚


RSS 2.0