Go Go Nihon 2. Gymnasiet, mail, pengar!

18 januari, Nu har jag fixat ett kort på passet, på mig själv och mina betyg. När du skickar dem måste de vara väll upplysta. Bilden på mig själv var jobbig att ta eftersom jag inte hade något hel vit väg hemma hos mig -_- Om du fortfarande går i gymnasiet, (precis som jag), jag går i mitt sista år i gymnasiet och går just nu min sista termin så ska man även fylla i en lapp (jag gjorde min själv) där man skriver:

 
Här är bilden på mitt fotot: (Jag vill inte lägga upp bild på mitt pass eller betyg eftersom det är personligt.)
 
 
Det ska vara mycket mer upplyst så använd en skanner och gör din bild tydligare.
 
 

Man behöver även ett signerat intyg från en lärare/rektor på din skola där det står att du kommer att avsluta dina studier i (innan de datum som du ska till japan till) inklusive förvätat avslutningsdatum.
Något de berättade för mig nu, (vilket de kunde ha berättat innan -_- men men bättre sent en aldrig antar jag,) Nu visar jag en bild av mailet, så det här handlar om min situation så detta behöver inte vara samma för er alla:

 
 

Jag var då tvungen att ställa henne några frågor då:

 


Detta ville jag veta eftersom 1. jag ville veta om jag kunde betala det själv 2. Kommer inte att ta lån från CSN men ville ändå vet om jag kunde få stöd av dem. 3. Eftersom att det inte är 100% chans att jag kommer in (eller ah det vet jag inte) så ville jag veta om jag kunde söka till någon högskola i fall att jag inte kommer in. Då har jag i alla fall ett annat val att göra och jag har nu fått en grupp intervju på McDonald's (okej för er som tänker "ska du jobba på McDonald's -_- " så ja om jag får jobbet så är det bättre än inget ^^) Så som sagt om jag får jobbet så vet jag att jag kan jobba där på sommaren och tjäna pengar om jag nu skulle välja att ta Oktober starten. ^^
Detta fick jag som svar:

 

435,800 yen är just nu 27043.77 kr / 4175.53 dollar

 
 

Man får tydligen reda på om man kommit in 1-2 veckor om de får alla nödvändiga dokument nu. Jag vet inte om alla mina "nödvändiga dokument" kommit fram men jag skickade dom igen nu. I mitt förra inlägg så skrev jag om att man behövde betala en skolavgift men jag kunde tyvärr inte göra det eftersom jag inte hade tillräckligt med pengar på mitt konto, vilket är skumt eftersom det står att jag ska betala 1342.55 kr och jag har 3065.43 kr just nu.
De har gått två dagar sedan jag skickade det. Just nu så väntar jag endast på svar. ^^

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kodmall Kategorisida: majachokolat -

Ny blogg! ^^


Go Go Nihon 3.Paypal, the application is complete! I got accepted!!!


Go Go Nihon 3.Paypal, ansökningen är klar! Jag blev intagen!!


Go Go Nihon 2. Gymnasium, mail, money!


Go Go Nihon 2. Gymnasiet, mail, pengar!


Go Go Nihon! 1. Begin! Beginning your Komma igång med din ansökan!


Go Go Nihon! 1. Starta! Komma igång med din ansökan!


The story about how I started to read Manga! ^^


McDonalds gruppintervju


Min historia om hur jag började läsa Manga! ^^


Jullov!! Tor, fre, lör och vad jag ska göra på sön ^^


Nooooo!!!!


Jag hatar det här!!! Jag ger upp!!!!!


skola igen -_-


shopping med mamma!! ^^


social


Projekt arbete.


Picture, Harry Potter!! ❤️❤️❤️❤️❤️


Jag och Frida efter den långa dagen!


Äntligen i sängen min. "Mina drömmars stad"


Engelska tal


Musik dosa ^^


Love and hate, why can't I feel both?


Tänkte plugga men sov i stället på håltimmen xD


Engelska nästan färdig!! Lee Taemin!!


I går/i dag


If they die, I die


Dagen, Deltog i en bio tävling, julen, söta par och min egen lilla historia ^^


Naturvetenskap? Gener?


God morning!!💚


RSS 2.0