Fredag, Cirkeln :D

hola a todos!!

Nu är det äntligen fredag igen!!

Första lektionen var engelska. Har läst klart

boken (un)arrangde marrige. Jag gillade den inte

så mycket. Ska skriva om vad jag tycker, om det är bra att

gifta bort sina barn eller om man ska gifta sig för kärleken.

Sen hade vi so, pratade och gick ner till datorerna. Sen hade vi

''svenska''. Vi skulle lära oss att prata lite danska. Jätte ''roligt.''

Sen musik, vi övade på låtar. Ok sist kemi. Sen var skoldagen

över!!! När jag kom hem tänkte jag gå till biblioteket men då

hade mamma köpt en ny bok till mig som heter:

Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren.

Engelsfors. Vackert namn, risig stad. Omgiven av djupa skogar där

människor ofta går vilse och försvinner. Höstterminen har just börjat när en

elev hittas död på en av gymnasieskolans toaletter. Alla förmodar att det var ett självmord.

Alla utom de som vet sanningen.
En natt då månen färgats mystiskt röd förs sex tonårstjejer till den nedlagda folkparken.

De har inget gemensamt. De vet inte hur de kommit dit eller varför de är där,

men utan varandra kommer de inte att överleva.

 

 

Solarier ännu hett bland unga

Trots larm om risk för hudcancer fortsätter många unga att sola på solarium.
Det visar en ny rapport från Strålsäkerhetsmyndigheten.
De senaste två åren har så mycket som sex av tio flickor i övre tonåren solat på solarium.
Detta framkommer ur den undersökning som Strålsäkerhetsmyndigheten
gjort och som SVT:sRapport tagit del av.

I undersökningen uttrycker över 90 procent av tonåringarna att det

”gäller att bli brun, se sportig och fräsch ut” uppger Rapport.

Det visar sig att 58 procent av flickorna respektive 25 procent av pojkarna varit på solarium.

 

Jaa, ni alla som vill se ut som heta potatisar :D

Se upp för att sola i solarie för mycket :D ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kodmall Kategorisida: majachokolat -

Ny blogg! ^^


Go Go Nihon 3.Paypal, the application is complete! I got accepted!!!


Go Go Nihon 3.Paypal, ansökningen är klar! Jag blev intagen!!


Go Go Nihon 2. Gymnasium, mail, money!


Go Go Nihon 2. Gymnasiet, mail, pengar!


Go Go Nihon! 1. Begin! Beginning your Komma igång med din ansökan!


Go Go Nihon! 1. Starta! Komma igång med din ansökan!


The story about how I started to read Manga! ^^


McDonalds gruppintervju


Min historia om hur jag började läsa Manga! ^^


Jullov!! Tor, fre, lör och vad jag ska göra på sön ^^


Nooooo!!!!


Jag hatar det här!!! Jag ger upp!!!!!


skola igen -_-


shopping med mamma!! ^^


social


Projekt arbete.


Picture, Harry Potter!! ❤️❤️❤️❤️❤️


Jag och Frida efter den långa dagen!


Äntligen i sängen min. "Mina drömmars stad"


Engelska tal


Musik dosa ^^


Love and hate, why can't I feel both?


Tänkte plugga men sov i stället på håltimmen xD


Engelska nästan färdig!! Lee Taemin!!


I går/i dag


If they die, I die


Dagen, Deltog i en bio tävling, julen, söta par och min egen lilla historia ^^


Naturvetenskap? Gener?


God morning!!💚


RSS 2.0