Fredag, bränboll & insparksfest

Hej, det var ett tag sen

jag skrev, tror jag :D

Så jag ska skriva dagarna

i olika inlägg för annars blir dom lite väll

långa :D

 

Fredag:

Hade matte lektion.

Fick tillbaka matte proven

vi skrev förut. Det gick inte

så bra....

Sedan så hade vi rast och då gick alla

musikare ner till ''musik planen''

och en kille som heter

Gustaf spelade gitar och sjöng.

Han var bra på det :D

Han spelade olika låtar

och på vissa sjöng man med.

Sen hade vi bränboll vid Vinterviken.

Hahaha XD

 

En kille som heter Valentin

som jag gick dit med berätade

om någon konstg historia

om att det var en bagare och slaktare

som gjorde pajer och att pajerna

var gjorda av människor.

Det var något lunda äkligt att höra, aja...

Bränbollen gick bra, mitt lagg van.

Gustaf var väldigt bra på att

slå och fånga bollen. Själv stod jag faktist bara...


Sen vid sju tiden så var det insparksfest.

Gick dit och där körde vi en le som heter

Cherifen, en sklle stå i mitten och skrika

pang och den han/hon sköt på skulle ducka

och då skulle dom bredvid skjuta på varandra.

Den som var segas var ute i leken.

Sedan så skulle man lägga ut sina kläder som

ett rep, och den som la mest van.

Det var musiken vs teatern.

(Inga dansare var typ där.)

Jag offrade min kofta, skor och

strumpor. Men de flesta ofrade

mer, specielt killarna.

Vissa utav dom stod bara i kallsonger

till slut. Men efter det så gick

man runt lite och presenterade sig för

andra, det hade jag svårt med....

Men det var roligt. :D


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kodmall Kategorisida: majachokolat -

Ny blogg! ^^


Go Go Nihon 3.Paypal, the application is complete! I got accepted!!!


Go Go Nihon 3.Paypal, ansökningen är klar! Jag blev intagen!!


Go Go Nihon 2. Gymnasium, mail, money!


Go Go Nihon 2. Gymnasiet, mail, pengar!


Go Go Nihon! 1. Begin! Beginning your Komma igång med din ansökan!


Go Go Nihon! 1. Starta! Komma igång med din ansökan!


The story about how I started to read Manga! ^^


McDonalds gruppintervju


Min historia om hur jag började läsa Manga! ^^


Jullov!! Tor, fre, lör och vad jag ska göra på sön ^^


Nooooo!!!!


Jag hatar det här!!! Jag ger upp!!!!!


skola igen -_-


shopping med mamma!! ^^


social


Projekt arbete.


Picture, Harry Potter!! ❤️❤️❤️❤️❤️


Jag och Frida efter den långa dagen!


Äntligen i sängen min. "Mina drömmars stad"


Engelska tal


Musik dosa ^^


Love and hate, why can't I feel both?


Tänkte plugga men sov i stället på håltimmen xD


Engelska nästan färdig!! Lee Taemin!!


I går/i dag


If they die, I die


Dagen, Deltog i en bio tävling, julen, söta par och min egen lilla historia ^^


Naturvetenskap? Gener?


God morning!!💚


RSS 2.0