Rumiko Takahashi world :D

Rumiko Takahashi world

Rin-ne (境界のRINNE Kyōkai no Rinne)

 

Rin-ne är en japansk manga serie skriven och

illustrerad av Rumiko Takahashi.

Det började serialisering i Shogakukan är

Weekly Shonen söndag manga tidningen den 22 april 2009.

 

Handling:

Rin-ne kretsar kring Sakura Mamiya,

en högstadier flicka som kan se spöken efter att hon

var "Spirited Away" för en vecka när hon var barn,

fast hon inte minns detaljer av upplevelsen.

En gång i gymnasiet, vill Sakura att bli av med henne extrasensory

uppfattning, vilket är ett irritationsmoment för henne.

Hon möter en Shinigami som heter Rinne Rokudo,

en klasskamrat till henne som var frånvarande

för den första månaden eller så av skolan.

Hans jobb är att leda andar, som beklagar binda dem till jorden,

till ratten på reinkarnation, så att de kan återfödas.

Hjulet visas som en stor röd, spökhjulet roterar i skyn.

 

 

Rumiko Takahashi (高桥 留美 子 Takahashi Rumiko?),

Född 10 oktober 1957 är en japansk mangaka.

Takahashi är en av de rikaste individer,

och de mest förmögna mangaka i Japan. Manga skapar hon

(och dess anime anpassningar) är populära över hela världen,

där de har översatts till en mängd olika språk.

Takahashi är också den bäst säljande kvinnliga komiker

artist i historien, och med februari 2010 hade över 170 miljoner

exemplar av hennes verk har sålts. Hon har två gånger vunnit

Shogakukan Manga Award:. Gång på 1981 för Urusei Yatsura,

och igen 2002 för InuYasha.

 

Manga hon gjort/gör.

1978-1987 Urusel Yatsura (うる星やつら)

Jag har sett lite utav den här,

men den intresserade mig inte.

 

1980-1987 Maison Ikkoku (めぞん一刻)

Har inte sett.

 

 

1984-1994 Mermaid Saga (人魚シリーズ)

Jag har sett lite utav den här,

men den intresserade mig inte.

 

1987-1996 Ranma ½ (らんま1/2)

Min första manga som jag fick

och började samla på. :D Skit bra, läs den :D

 

1987-2007 One-Pound Gospel( 1ポンドの福音)

Har inte sett.

 

Wow, det finns en verklig het också :D

 

 

1987-pågår Rumic Theater (高橋留美子劇場)

Har inte sett.

 

1996.2008 Inuyasha (犬夜叉)

Otroligt bra också!! Love it!!

 

2009-pågår Rin-ne (境界のRINNE)

Börjar läsa nu :D

Rumic World Opening - English Subbed (Urusei Yatsura, Ranma, InuYasha)



It's a Rumic World Special Anime Box (Trailer)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kodmall Kategorisida: majachokolat -

Ny blogg! ^^


Go Go Nihon 3.Paypal, the application is complete! I got accepted!!!


Go Go Nihon 3.Paypal, ansökningen är klar! Jag blev intagen!!


Go Go Nihon 2. Gymnasium, mail, money!


Go Go Nihon 2. Gymnasiet, mail, pengar!


Go Go Nihon! 1. Begin! Beginning your Komma igång med din ansökan!


Go Go Nihon! 1. Starta! Komma igång med din ansökan!


The story about how I started to read Manga! ^^


McDonalds gruppintervju


Min historia om hur jag började läsa Manga! ^^


Jullov!! Tor, fre, lör och vad jag ska göra på sön ^^


Nooooo!!!!


Jag hatar det här!!! Jag ger upp!!!!!


skola igen -_-


shopping med mamma!! ^^


social


Projekt arbete.


Picture, Harry Potter!! ❤️❤️❤️❤️❤️


Jag och Frida efter den långa dagen!


Äntligen i sängen min. "Mina drömmars stad"


Engelska tal


Musik dosa ^^


Love and hate, why can't I feel both?


Tänkte plugga men sov i stället på håltimmen xD


Engelska nästan färdig!! Lee Taemin!!


I går/i dag


If they die, I die


Dagen, Deltog i en bio tävling, julen, söta par och min egen lilla historia ^^


Naturvetenskap? Gener?


God morning!!💚


RSS 2.0