Kemono no Souja



Kemono no Souja (The beast player)

är en Japansk Roman serie

Skriven av Nahoko Ueshashi och publiceras

av Kodansha mellen 2006 och 2009.

Serien har anpassats som en manga

som följetong i Kodansha:s månads Shonen sirius

sedan 25 Oktober 2008, Och som en

anime tv-serie, Kallad Kemono ingen Shouja Erin.



Handling:

10-åriga Erin är en ung flicka som bor

med sin mamma i Thai Koh regionen

i den lila byn Åke. Hon har en stor kärlek

till djur, Särskilt Touda (drake,liknande varelse

som används i krig) Hennes mamma

Soyon var ursprungligen av ''Mist'' folket,

En gammal klan som har medlemmar

med grönt hår och ögon,

Och det ryktas att följa i de

gamla sätt, Utöva magi, Och gömmer

sig i dimman. Men trots hennes

släktforskning, Stannar de kavr i

byn eftersom Erin sena far var son till

byhövding och Soyon är chef Touda läkare.

Men en natt, så dör Touda på

ett mystiskt sätt. Erin lär sig av detta och

försöker rädda sin mor, Men Soyon

vägrar att låta sig bli räddad, Och Erin

är vajade längs floden som sin mor att äras

av vilda Touda. Erin är taget i Shin Oh regionen och

hittas och som antagits av en biodlare.

Där lär hon av "djurens konung" den Ohju.

Erin's gnista för att lära sig tar henne till Kazal Ohju

Avel skola, Och leder henne till barnet Ohju Lilan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kodmall Kategorisida: majachokolat -

Ny blogg! ^^


Go Go Nihon 3.Paypal, the application is complete! I got accepted!!!


Go Go Nihon 3.Paypal, ansökningen är klar! Jag blev intagen!!


Go Go Nihon 2. Gymnasium, mail, money!


Go Go Nihon 2. Gymnasiet, mail, pengar!


Go Go Nihon! 1. Begin! Beginning your Komma igång med din ansökan!


Go Go Nihon! 1. Starta! Komma igång med din ansökan!


The story about how I started to read Manga! ^^


McDonalds gruppintervju


Min historia om hur jag började läsa Manga! ^^


Jullov!! Tor, fre, lör och vad jag ska göra på sön ^^


Nooooo!!!!


Jag hatar det här!!! Jag ger upp!!!!!


skola igen -_-


shopping med mamma!! ^^


social


Projekt arbete.


Picture, Harry Potter!! ❤️❤️❤️❤️❤️


Jag och Frida efter den långa dagen!


Äntligen i sängen min. "Mina drömmars stad"


Engelska tal


Musik dosa ^^


Love and hate, why can't I feel both?


Tänkte plugga men sov i stället på håltimmen xD


Engelska nästan färdig!! Lee Taemin!!


I går/i dag


If they die, I die


Dagen, Deltog i en bio tävling, julen, söta par och min egen lilla historia ^^


Naturvetenskap? Gener?


God morning!!💚


RSS 2.0