Hemma!! Solna med mamma :D

Hej, idag var jag i Solna centrum och

köpte min ''present.'' Pokemon black version!

Jätte glad!!! Köpte nya glasögon och linser.

Jag köpte två linnen för 30 kr

och ett par shorts för 199kr på H&M.

= 60kr

 

Mamma köpte en parfym till

på Finlands båten.

Avril Lavigne: Forbidden Rose

Till den fick man en ring också :D

Har sett FAME filmen den nyaste,

den var väldigt bra.

Älskade sångerna där i :D


 

Hade nästan glömt att skriva om:

 

Nu har jag läst klart ''Tretton Skäll Varför.''

 

Berättelsen utspelar sig i en amerikansk mindre stad. Clay är en ganska vanlig och snäll kille, går i gymnasiet, umgås med kompisar, kanske pluggar han ovanligt mycket på helgerna men det är på grund av att hans prov alltid ligger i början av veckan. Säger han själv i alla fall.

En dag får han ett paket med posten. Det är sju kassettband i paketet, där sidorna är märkta från 1 till 13. Han letar reda på en kassettbandspelare och börjar lyssna. Det är inte musik på banden om han nu förväntat sig det, utan det är en tjej som gick i Clays klass som pratar. Hannah Baker hette hon och hon tog livet av sig för några veckor sedan.

På banden berättar hon om de små små sakerna som andra gjorde mot henne som ledde fram till hennes självmord. Tretton personer ska få lyssna på banden, tretton personer som alla på något vis påverkat Hannahs liv, nu vill hon påverka dem och om de inte skickar banden vidare till nästa person på listan så kommer fler människor än de tretton att få höra banden.



Det man vill helst komma fram till var vad

Clay hade gjort mot henne,

det var väldigt spännande att

läsa, och på grund av att man vill

veta vad han gjort så fick boken

en att fortsätta läsa.



Den är jätte bra och jag föreslår

den här boken till andra. :D

 

Ska träffa tjejerna snart!!!

Supper glad!!


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kodmall Kategorisida: majachokolat -

Ny blogg! ^^


Go Go Nihon 3.Paypal, the application is complete! I got accepted!!!


Go Go Nihon 3.Paypal, ansökningen är klar! Jag blev intagen!!


Go Go Nihon 2. Gymnasium, mail, money!


Go Go Nihon 2. Gymnasiet, mail, pengar!


Go Go Nihon! 1. Begin! Beginning your Komma igång med din ansökan!


Go Go Nihon! 1. Starta! Komma igång med din ansökan!


The story about how I started to read Manga! ^^


McDonalds gruppintervju


Min historia om hur jag började läsa Manga! ^^


Jullov!! Tor, fre, lör och vad jag ska göra på sön ^^


Nooooo!!!!


Jag hatar det här!!! Jag ger upp!!!!!


skola igen -_-


shopping med mamma!! ^^


social


Projekt arbete.


Picture, Harry Potter!! ❤️❤️❤️❤️❤️


Jag och Frida efter den långa dagen!


Äntligen i sängen min. "Mina drömmars stad"


Engelska tal


Musik dosa ^^


Love and hate, why can't I feel both?


Tänkte plugga men sov i stället på håltimmen xD


Engelska nästan färdig!! Lee Taemin!!


I går/i dag


If they die, I die


Dagen, Deltog i en bio tävling, julen, söta par och min egen lilla historia ^^


Naturvetenskap? Gener?


God morning!!💚


RSS 2.0