Laputa Slottet i himlen.

Hej, jag som sagt

har sett Laputa slottet i himlen.

Nu ska jag skriva lite mer fakta om den.

Okej, det är inte samma ord (Laputa) som på

spanska så att ni vet. Man uttalar

detta ord annorlunda.

Laputa slottet i himlen

Japanska originaltiteln:

天空の城ラピュタ Tenkū no Shiro Rapyuta

 

Filmen är skriven och riktat av

Hayao Miyazaki. Den är den första

filmen skapats och släpptes av

Studio Chibli Laputa: Castle

in the Sky vann Animage anime

Grand prix 1986.

 

Enligt berättelsens premiss, uppmanas

människor fascination för himlen allt mer

sofistikerade metoder att lyfta

flygplan från marken, till slut

inklusive flygande städer och fästningar,

av vilka de flesta senare förstördes under en

ospecificerad katastrof, vilket tvingar

de överlevande att leva på marken som tidigare.

En stad, Laputa, kvar i himlen, dold av

våldsamt åskväder, medan stora

luftskepp kvar i allmänt bruk.

 

 

Handling:

Laputa- slotet i himlen handlar

om den unge föräldralösa Sheeta,

som äger en kristall från det

mystiska landet Laputa.

När Sheeta möter Pazu gör de gemensam

sak i sina försök att rädda det mystiska landet

som flyter i himlen.

 

Jag tyckte den var jätte bra!

Den hade fantasi, magi, fight,

pirater, vänskap och kärlek.

Den får faktiskt nio av tio

hjärtan av mig :D

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

 

Den får nio för att den kunde

ha mera kärlek i sig, mm det var det!

 


Kommentarer
Postat av: filippa

heheh, det gick faktiskt väldigt bra!

Kram pårej! <3

2011-08-01 @ 17:34:55
URL: http://nativesofthenorthpole.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kodmall Kategorisida: majachokolat -

Ny blogg! ^^


Go Go Nihon 3.Paypal, the application is complete! I got accepted!!!


Go Go Nihon 3.Paypal, ansökningen är klar! Jag blev intagen!!


Go Go Nihon 2. Gymnasium, mail, money!


Go Go Nihon 2. Gymnasiet, mail, pengar!


Go Go Nihon! 1. Begin! Beginning your Komma igång med din ansökan!


Go Go Nihon! 1. Starta! Komma igång med din ansökan!


The story about how I started to read Manga! ^^


McDonalds gruppintervju


Min historia om hur jag började läsa Manga! ^^


Jullov!! Tor, fre, lör och vad jag ska göra på sön ^^


Nooooo!!!!


Jag hatar det här!!! Jag ger upp!!!!!


skola igen -_-


shopping med mamma!! ^^


social


Projekt arbete.


Picture, Harry Potter!! ❤️❤️❤️❤️❤️


Jag och Frida efter den långa dagen!


Äntligen i sängen min. "Mina drömmars stad"


Engelska tal


Musik dosa ^^


Love and hate, why can't I feel both?


Tänkte plugga men sov i stället på håltimmen xD


Engelska nästan färdig!! Lee Taemin!!


I går/i dag


If they die, I die


Dagen, Deltog i en bio tävling, julen, söta par och min egen lilla historia ^^


Naturvetenskap? Gener?


God morning!!💚


RSS 2.0