Studio ghibli samling.

:D Det här är dom jag har på film:


Porco Rosso

Mästerpiloten Porco Rosso har genom en förbannelse

förvandlats till en gris . När han utmanas av

den hetlevrade amerikanen Curtis måste han,

med hjälp av den unge Flo,

få sitt något slitna plan tillbaka i dugligt skick.





Laputa-Slottet i himlen

Ett fantastiskt även tyr från 1986, om den unge föräldralösa

Sheeta, som i sin ägo har en kristall från det mystiska landet Laputa.







Om du lyssnar noga -Whisper of the heart

Tsukishima, Shizoku är en bokmal och plugghäst.

Hon spenderar sin fritid till att läsa bok efter bok. En dag

upptäcker hon att alla de böcker hon lånar har samtliga

blivit lånade av en och samma person före henne.







Nausicaä-från vindarnas dal

I det fridsamma Vindarnas dal lever prinsessan Nausicaä.

Hon har förmågan att tala med jätteinsekterna och sina

stridskunskaper till trots, drivs hon av kampen om en fredlig planet.

 

 

Det levande slottet

Sofie är en helt vanlig tjej med ett helt vanligt liv.

Hon jobbar i familjens hattaffär, men den dagen

hon träffar trollkarlen Hauru förändras allt.

Den vackre men mystiske Hauru för bort henne,

och efter ett möte med Ödehäxan förvandlas Sofie till

en gammal kvinna på 90 år. Nu måste hon ge sig ut på

en spännande och farlig resa för att bli av med förbannelsen,

och hon finner snart skydd i Haurus levande slott

där hon lär känna Mark, Haurus unge elev och den hetlevrade elddemonen Calcifer.

 

Min granne Totoro

Systrarna Satsuki och Mei har precis flyttat till ett stort

gammalt hus på landet med sin pappa. Mamman ligger på

ett sjukhus i närheten, men alla längtar och hoppas

att hon snart ska få komma hem. Först blir syskonen lite

rädda i allt det nya men snart upptäcker de att det

finns något magiskt i huset och runtom. På en av sina

promenader i skogen vid huset träffar de sin nya granne,

Totoro, en stor lustig varelse som är skogens väktare.

 

Ponyo

Animerat äventyr delvis baserat på H.C Andersens

"Den lilla sjöjungfrun", och Miyazakis första fim utförd

i akvarellteknik. En guldfiskprinsessa vid namn

Ponyo vill desperat bli människa och

lär därför känna den femåriga pojken Sôsuke.

 

Det här är dom jag sett men inte har på dvd:

 

Japp det är de flesta jag kan komma på.

Om ni vet flra så säg gärna till :D ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kodmall Kategorisida: majachokolat -

Ny blogg! ^^


Go Go Nihon 3.Paypal, the application is complete! I got accepted!!!


Go Go Nihon 3.Paypal, ansökningen är klar! Jag blev intagen!!


Go Go Nihon 2. Gymnasium, mail, money!


Go Go Nihon 2. Gymnasiet, mail, pengar!


Go Go Nihon! 1. Begin! Beginning your Komma igång med din ansökan!


Go Go Nihon! 1. Starta! Komma igång med din ansökan!


The story about how I started to read Manga! ^^


McDonalds gruppintervju


Min historia om hur jag började läsa Manga! ^^


Jullov!! Tor, fre, lör och vad jag ska göra på sön ^^


Nooooo!!!!


Jag hatar det här!!! Jag ger upp!!!!!


skola igen -_-


shopping med mamma!! ^^


social


Projekt arbete.


Picture, Harry Potter!! ❤️❤️❤️❤️❤️


Jag och Frida efter den långa dagen!


Äntligen i sängen min. "Mina drömmars stad"


Engelska tal


Musik dosa ^^


Love and hate, why can't I feel both?


Tänkte plugga men sov i stället på håltimmen xD


Engelska nästan färdig!! Lee Taemin!!


I går/i dag


If they die, I die


Dagen, Deltog i en bio tävling, julen, söta par och min egen lilla historia ^^


Naturvetenskap? Gener?


God morning!!💚


RSS 2.0