Tisdag, intagnings prov på Stockholms Estetiska

Hej, Idag är det tisdag.

Jag vaknad 06.15 idag. Jag gick och åt

frukost, gjorde mig i ordning.

Sen tjusade mamma mig till en busshållplats

där jag skulle möta Denise. Det blev lite

konstigt så mamma fick panik, jag fick panik

och Denise fick panik av att jag inte hittade

henne. Aja men vi kom iväg.

Jag och Denise kom dit och vi satte

oss först och såg några elever på scen som

sjöng och spelade. Jag trodde första att vi skulle

stå där uppe och spela men fick reda på sen

att vi inte skulle. Vi skrev in oss och vi fick numer.

Vi blev indelade i två grupper. 1 och 2.

Jag kom in i grupp två och Denise i grupp ett.

Denise skulle ha teori test och jag ensambel ''test.''

Så jag gick till ett rum där fioler och cellister skulle

vara. Det gick inte så bra på ensambel. För vi skulle

spela en låt där och jag kan inte läsa noter bara sådär.

Så det gick sådär. Sen fick vi gå tillbaka där vi var

i början. Dom sa att vi skulle vänta där för det skulle

koma någon och ha teori test med oss. Vi var fyra

violinister, två tjejer och två killar.

Båda killarna var lite skumma om ni frågar mig.

Det var två cellolister. Dom var båda tjejer.

Vi satt där i typ en timme och väntade.

Sen kom dom och sa att vi nu ska spela

den låt vi valt själva. Så vi sa att vi inte hade fått göra någon

teori test. Jag såg förut att det kom en grupp och gick in i teori

salen där Denise hade varit och jag tror vi

kanske skulle varit med där men läraren

som var med sa inget så....

Aja vi spelade våra egna låtar och sen gjorde vi

teori testet. Det gick bra för mig på min egen låt.

Jag blev väldigt nervös när jag kom in för det satt

tre elever, tre lärare och en pianist. Jag tänkte

''herre gud, ska jag spela in för alla dom.''

Asså jag har spelat in för många fler

men det var så litet rum att, ah jag vet inte.

Det kändes annorlunda typ.

Sen efter det så när jag skulle hem så visste jag inte

vart t-bannan var så jag såg de

två cellolisterna, så jag följde efter dom.

Tänkte ''dom ska säkert till t-bannan. :D

Ok, jag hade rätt. Vilken tur.

Det var ingen problem på hem vägen förutom

att jag inte hittade vägen upp till sumpan

men men...... Aja kom hem vid kl:14.00

typ. Var väldigt hungrig så jag åt på direkten.

Kände att det var onödigt att gå till skolan efter som

jag hade bara en lektion kvar så....

:D Aja sen sov jag lite.

 

Är det bara jag eller har dom som är

yngre än oss blivit otroligt kaxiga?

Typ när jag skulle spela fiol på en jul

konsert. Vi skulle spela tre låtar typ.

Och dom som sjöng i kör sa när vi kom för

att spela. ''Flyta på er, vi syns inte.''

Och dom var säker typ 7-9 år!!!

Jag blev fet irriterad och hade lust att slå

alla i huvudet. Jag menar dom är där hela konserten

och syns hela tiden, och vi kommer fram på

tre låtar. Om det inte fanns några lärare

där, så skulle jag dunkat dom alla i huvudet.

Okej åt åtminstone skrämma dom lite med

med en läskig mask eller något.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kodmall Kategorisida: majachokolat -

Ny blogg! ^^


Go Go Nihon 3.Paypal, the application is complete! I got accepted!!!


Go Go Nihon 3.Paypal, ansökningen är klar! Jag blev intagen!!


Go Go Nihon 2. Gymnasium, mail, money!


Go Go Nihon 2. Gymnasiet, mail, pengar!


Go Go Nihon! 1. Begin! Beginning your Komma igång med din ansökan!


Go Go Nihon! 1. Starta! Komma igång med din ansökan!


The story about how I started to read Manga! ^^


McDonalds gruppintervju


Min historia om hur jag började läsa Manga! ^^


Jullov!! Tor, fre, lör och vad jag ska göra på sön ^^


Nooooo!!!!


Jag hatar det här!!! Jag ger upp!!!!!


skola igen -_-


shopping med mamma!! ^^


social


Projekt arbete.


Picture, Harry Potter!! ❤️❤️❤️❤️❤️


Jag och Frida efter den långa dagen!


Äntligen i sängen min. "Mina drömmars stad"


Engelska tal


Musik dosa ^^


Love and hate, why can't I feel both?


Tänkte plugga men sov i stället på håltimmen xD


Engelska nästan färdig!! Lee Taemin!!


I går/i dag


If they die, I die


Dagen, Deltog i en bio tävling, julen, söta par och min egen lilla historia ^^


Naturvetenskap? Gener?


God morning!!💚


RSS 2.0