Fredag, Världens dyraste bärbara spelkonsol

Privet vsem !

Idag är det fredag. :D Vi började

med engelska, satt och läste fast vi

egentligen skulle kolla på en film.

Fast det var typ värsta krigs filmen

så det ville jag inte titta på. Sen hade vi

tråkig so. Sedan svenska. Vi skulle läsa norska

och sedan gå ner till data salen. Stefan kom inte

ner på en gång så vi fick vänta på honom. Så jag lämnade

mina saker i skåpet. Sen kom Dino dit för att lägga in sina böcker

och jag drog Frida lite i armen och då tyckte hon att jag var läskig,

trodde jag skulle slå henne. Inte för jag vet hur fan hon kan tro det. :D

En fråga nu: Har jag någonsin slagit en kompis?

Dessutom, jag vet att jag skulle sagt att Dino kom men

jag tänkte det men då frågade hon varför jag drog i henne.

Hon sa att jag skakade på handen när jag drog i henne så....

hahahaha märkte inte ens det själv. Sedan gick vi in.

Gjorde svenska grejen. Sedan hade vi klassråd

och vi skulle filma när klassen stod och dansade, men ingen

dansade typ så..... Sedan var det lunch

och sen kemi. Stack hem och stack sen till Solna centrum.

Gick runt och kollade. Köpte nässprej, födelsedags & present till

mamma :D Kom hem åt middag och sitter nu och kollar på

film :D

 

 

Världens dyraste bärbara spelkonsol

Med Ipad tänker Apple ta marknadsandelar av speltillverkare som Nintendo och Sony.
Men Nintendobossen Satoru Iwata viftar nonchalant bort den nya konkurrenten.
Och jag förstår varför.

Relaterat

Artikelbilder

Dyr spelkonsol.

Dyr spelkonsol.

Steve Jobs måste ha slagit personbästa i att vräka ur sig superlativer då han förra veckan avtäckte Apples senaste ”måste ha pryl” –Ipad.

Och förståsigpåarna och de fanatiska medlemmarna i Apples teknologiska new age-kyrka fick rätt efter månader av spekulationer.

Själv tog jag det hela med en axelryckning. Min bärbara dator fixar det mesta som Ipaden gör, fast med större valmöjligheter. För mig framstod manicken mest som en förvuxen Ipod Touch eller Iphone.

 

Det enda som jag såg som högintressant var plattans möjlighet att leverera schyssta spel.

Men efter att ha funderat en stund på det så vet jag inte om Apples mediaplatta kommer att revolutionera spelbranschen på det sätt man hävdar.

Och det har inget att göra med brister i hårdvaran att göra, den verkar mer än duglig.

Min skepsis baserar sig i stället på prisbilden, för här snackar vi om världens, i särklass, dyraste bärbara spelkonsol.

Den billigaste modellen går loss på 5000 kronor. Jämför det med att du får två Nintendo DS eller Psp Go för samma pengar.

 

Ja men iPad är mer avancerad och har mer kraft ”under huven”, säger de Apple-frälsta. Sant, men titta på hur det gick för Playstation 3 under de första åren på marknaden.

Trots att Ps3:an var tekniskt överlägsen sina konkurrenter så låg priset uppenbarligen en bra bit över smärtgränsen för vad gemene man var beredd att slanta upp för en spelmaskin.

Och nu väntar man sig att spelsugna teknikfreaks ska slänga upp samma sedelbunt för ett bärbart spel. Jag tror att den skaran är försvinnande liten, särskilt med tanke på hur många Iphones, som ju klarar ungefär samma saker, som du ser om du beger dig ut på stan.

 

Ska Apple ta några marknadsandelar ur spelkakan så krävs det en helt annan prissättning.

Spelarnas oskrivna lag om hur mycket en spelkonsol får kosta är en faktor som mycket väl kan sätta krokben för Apples påstådda spelrevolution.

Det vet Nintendo, tungviktsmästare i bärbara spelkonsoler med 125 miljoner sålda Nintendo DS under bältet.

Det är därför Satoru Iwata kan vifta bort fenomenet med en nonchalant vinkning. Då spelar det ingen roll hur många ”amazing” och ”cool” Steve Jobs kryddar sina tal med.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kodmall Kategorisida: majachokolat -

Ny blogg! ^^


Go Go Nihon 3.Paypal, the application is complete! I got accepted!!!


Go Go Nihon 3.Paypal, ansökningen är klar! Jag blev intagen!!


Go Go Nihon 2. Gymnasium, mail, money!


Go Go Nihon 2. Gymnasiet, mail, pengar!


Go Go Nihon! 1. Begin! Beginning your Komma igång med din ansökan!


Go Go Nihon! 1. Starta! Komma igång med din ansökan!


The story about how I started to read Manga! ^^


McDonalds gruppintervju


Min historia om hur jag började läsa Manga! ^^


Jullov!! Tor, fre, lör och vad jag ska göra på sön ^^


Nooooo!!!!


Jag hatar det här!!! Jag ger upp!!!!!


skola igen -_-


shopping med mamma!! ^^


social


Projekt arbete.


Picture, Harry Potter!! ❤️❤️❤️❤️❤️


Jag och Frida efter den långa dagen!


Äntligen i sängen min. "Mina drömmars stad"


Engelska tal


Musik dosa ^^


Love and hate, why can't I feel both?


Tänkte plugga men sov i stället på håltimmen xD


Engelska nästan färdig!! Lee Taemin!!


I går/i dag


If they die, I die


Dagen, Deltog i en bio tävling, julen, söta par och min egen lilla historia ^^


Naturvetenskap? Gener?


God morning!!💚


RSS 2.0