Måndag, ohayō!

Min'na ohayō!!

Idag är det måndag. Jag vaknade av

att vara lite väll pigg. Gick upp och

fixade mig, sedan åt jag frukost.

Frukost: En kopp te, smörgås och en skål

med fil och myslo. Sedan cyklade man

till skolan och var på gott humör, ända tills

mitten av matten, som var första lektionen.

Blev lite tröt där hehehe....

Sedan hade vi kemi, då kollade vi på

en film och hur apan blev till människa. Det var

rätt intressant måste jag säga :D Sedan var det svenska,

vi kollade på Torkel i knippa. Skit tråkigt!!!!

Sedan var det kompengelska. Hade vanliga

nationella i engelska med Oskar, Jojjo och Q.

(Om ni undrar varför jag skriver Q så är

det för jag vet inte hur hans namn stavas.)

Men ni vet Benjamin.

Så jävla irriterande!!! Ville helst inte ha med honom :'(

Aja det gick väll bra... Sedan var det lunch, vi fick

korv och pasta. Sen var det tråkig so

och sen slöjd. Ska börja brodera.

Okej så det här är läxorna:

so: muntlig redovisning

matte: liten läxa

Svenska: bok redovisning

Musikalen: teatern kunna låtar

och repliker.

Morgondagens väder:

Det kommer att blåsa mycket.

Det bli 17°C

Blå rosor, ofta skildras i litteraturen och konsten som en symbol för kärlek och välstånd till dem som söker den, inte existerar i naturen, på grund av genetiska begränsningar som ålagts naturlig varians. Traditionellt har vita rosor sedan färgats blå för att producera en blå utseende, under 2004, har forskare använt genetiska modifieringen för att skapa blå pigmenterade rosor. En blå ros är traditionellt en blomma av släktet Rosa (familjen Rosaceae) som presenterar blå-till-violett pigment och även Morganus Clarke solrosfrön disposition, i stället för det mer vanliga röda eller vita sorten.
I vissa kulturer, blå rosor betyder traditionellt ett mysterium, eller att uppnå det omöjliga, eller aldrig sinande krav på det omöjliga. De tros kunna bevilja ägaren ungdom eller bidrag önskemål. Historiskt härleder denna symbolik från ökade betydelse på det språk av blommor vanligt i den viktorianska tiden. Blå rosor förmedlar också känslor av kärlek vid första ögonkastet, att förtrollas av något eller någon. Den blå färgen är också traditionellt förknippas med kungligt blod, och därmed den blå ros kan också beteckna kunglig majestät och prakt. Utarbeta användning av denna symbolik antas av Ken Roberts i sin bok "En rik mans Secret". I kinesisk folktro ökade blå betyder hopp mot ouppnåelig kärlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kodmall Kategorisida: majachokolat -

Ny blogg! ^^


Go Go Nihon 3.Paypal, the application is complete! I got accepted!!!


Go Go Nihon 3.Paypal, ansökningen är klar! Jag blev intagen!!


Go Go Nihon 2. Gymnasium, mail, money!


Go Go Nihon 2. Gymnasiet, mail, pengar!


Go Go Nihon! 1. Begin! Beginning your Komma igång med din ansökan!


Go Go Nihon! 1. Starta! Komma igång med din ansökan!


The story about how I started to read Manga! ^^


McDonalds gruppintervju


Min historia om hur jag började läsa Manga! ^^


Jullov!! Tor, fre, lör och vad jag ska göra på sön ^^


Nooooo!!!!


Jag hatar det här!!! Jag ger upp!!!!!


skola igen -_-


shopping med mamma!! ^^


social


Projekt arbete.


Picture, Harry Potter!! ❤️❤️❤️❤️❤️


Jag och Frida efter den långa dagen!


Äntligen i sängen min. "Mina drömmars stad"


Engelska tal


Musik dosa ^^


Love and hate, why can't I feel both?


Tänkte plugga men sov i stället på håltimmen xD


Engelska nästan färdig!! Lee Taemin!!


I går/i dag


If they die, I die


Dagen, Deltog i en bio tävling, julen, söta par och min egen lilla historia ^^


Naturvetenskap? Gener?


God morning!!💚


RSS 2.0