Söndag, filmning. :D

Hallo an alle! Hatten eine gute Zeit heute?

Idag är det söndag. :D Har sovit ganska bra

idag men har inte drömt något :( Det är sorgligt.

Älskar att drömma men ibland gör man inte det :(

Okej, så idag har jag varit inne på datorn och kollat

på Bleach. Sedan klockan 12 så gick jag till skolan

för att filma med Alice, Moa, Olivia, Frida, Sebbe s,

Filippa & extra så var Z med. :D Det var kul :D

Sedan gick vi hem till Z för att dricka kaffe typ.

Han har en jätte gullig katt. :D Vi pratade lite

och kollade vem katten ville vara hos. Sedan gick vi

hem. När jag kom hem så satte jag mig framför

datorn och uppdaterade firefox. :D

Just nu skriver jag blogg och kollar på Bleach. :D

 

Igår så var det valborg :D

Jag, Frida, Olivia och Denise gick

runt i duvbo och sen i skytteholm. Det var

inte jätte kul. Det var väldigt kalt.


Valborgsfirande med mycket fylla

Ett kaos med fylleri, våldtäkt och misshandel.

Så summerar polisen i Uppsala årets valborgsmässofirande.

Fast på många andra håll i landet var det inte stökigare än en vanlig lördagsnatt.



I Uppsala omhändertogs ett 90-tal personer för fylleri och fem,

sex personer greps för misshandel.

  • Vi är härdade, men i år har det varit mer än vanligt.

    Det är kaos här. Förutom fylleri, slagsmål och misshandel har vi ett

    försök till våldtäkt på Bellmansgatan där en kvinna drogs in i

    ett buskage men lyckades slita sig loss. Ingen gärningsman är gripen.

    Däremot har vi gripit en man för våldtäkt i ett annat ärende, säger Mats Öjedahl, länsvakthavande i Uppsala.

Även i Stockholm var det stökigt. Bland annat rapporterades ett 50-tal fall av misshandel, 45 bränder, två misstänkta våldtäkter och ett hundratal fall av fylleri.

– Det är extremt mycket fylla. Vi har plockat upp fulla ungdomar överallt och kört kors och tvärs, säger Maria Hugols vid Stockholmspolisen.

I bland annat Västernorrland, Västerbotten, Skåne, Kalmar, Västra Götaland och på Gotland har firandet, enligt polisen, mer liknat en vanlig helg.

– Vi hade trott att det skulle bli mycket värre. Det har varit ganska hyggligt. Fylla och bråk men säg den valborg då det inte varit bråk, säger Ingemar Johansson som är biträdande länsvakthavande i Göteborg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kodmall Kategorisida: majachokolat -

Ny blogg! ^^


Go Go Nihon 3.Paypal, the application is complete! I got accepted!!!


Go Go Nihon 3.Paypal, ansökningen är klar! Jag blev intagen!!


Go Go Nihon 2. Gymnasium, mail, money!


Go Go Nihon 2. Gymnasiet, mail, pengar!


Go Go Nihon! 1. Begin! Beginning your Komma igång med din ansökan!


Go Go Nihon! 1. Starta! Komma igång med din ansökan!


The story about how I started to read Manga! ^^


McDonalds gruppintervju


Min historia om hur jag började läsa Manga! ^^


Jullov!! Tor, fre, lör och vad jag ska göra på sön ^^


Nooooo!!!!


Jag hatar det här!!! Jag ger upp!!!!!


skola igen -_-


shopping med mamma!! ^^


social


Projekt arbete.


Picture, Harry Potter!! ❤️❤️❤️❤️❤️


Jag och Frida efter den långa dagen!


Äntligen i sängen min. "Mina drömmars stad"


Engelska tal


Musik dosa ^^


Love and hate, why can't I feel both?


Tänkte plugga men sov i stället på håltimmen xD


Engelska nästan färdig!! Lee Taemin!!


I går/i dag


If they die, I die


Dagen, Deltog i en bio tävling, julen, söta par och min egen lilla historia ^^


Naturvetenskap? Gener?


God morning!!💚


RSS 2.0