Dröm, idag och Tsuki No Shippo

Konichiwa!!! =D

Dröm:

Jag var på en båt med en annan tjej och vi träffade

 

en pojke där, som hade gått på utan att betalat.

 

Vi gick runt där för att undvika att någon skulle kolla

 

hans billjuter. Han dansade med båda oss, vi var inte den

 

ålder som jag är nu utan vi var yngre. *^▽^* Sen blev det en ny

 

dröm. Jag var hemma men ändå inte hemma. -_-' Det såg ut som

 

mitt hem på pricken men jag var inte hemma. Det snöade, regnade

 

och det var kväll. Moa, jag, Carola, pappa och mamma var där.

 

De var dom jag såg i alla fall. Vi hade precis ätit och skulle spela

 

kort. Men jag hade gått upp och lagt mig ett tag och de andra hade

 

gått ner till vardagsrummet och kollade på tv. Jag vaknade och det

 

var fortfarande mörkt ute. Juste min mormor (som inte är min mor-

 

mor i verkligheten) var också där. Hon brukade sätta sig mitt emot,

 

ta min hand och säga. Du behöver inte oroa dig förnågot, han kommer

 

inte göra dig illa. Min kropp rörde på sig av sig

 

själv, jag sprang ner för trappan och skrattade. Jag skrek något

 

jag inte riktigt kom ihåg. När jag var vid köksbordet så sa jag

 

väldigt högt, ja nu kan jag backa. Sen så föll jag bakåt och

 

ner på golvet. Jag fick kontroll över min kropp igen. Jag

 

såg allt som hade hänt men efter det så var det som om

 

jag inte visste att det hade hänt. Jag satte mig nere vid

 

vardagsrummet och mamma började ställa mig frågor.

 

Som: Pratar du ofta med dig själv? Jag svarade att

 

jag gjorde det men i mitt huvud. Mamma nickade

 

och sa sen att jag går i sömnen så jag kunde vakna

 

upp vart som helst. Jag ville inte det, jag ville inte vakna

 

upp någons stans i huset som var så lik mitt hem men

 

ändå inte. Jag ville inte vakna upp i köket eller tvättstugan

 

och speciellt inte ute. Det var inte så konstigt det där med att

 

gå i sömnen eftersom det finns många som gör det, men eftersom

 

jag själv aldrig har gjort det fört så kändes det obehagligt. Sen sa

 

mamma något som gjorde mig väldigt räd. Hon sa att jag pratar med

 

mig själv men med en annan röst. (Ni vet som i skräck filmer så

 

just då som blixtrade det.) Då knde jag att det var väldigt obeha-

 

gligt och ville inte vara ensam. Det ringde på dören och självkl-

 

art var det jag som skulle gå och öppna. Det var pojken från

 

den andra drömmen, fast han var äldre nu. Vi var 16-17 år

 

nu båda två. Han sa att han skulle stana för att han hört från

 

min mamma att konstiga saker hände mig. Sen tog det slut.

 

 

 

När jag vacknade på riktigt då,

 

så tänkte jag vem var den är pojken?

 

Vem skulle inte göra mig illa?

 

Vem var det som sprang runt och skreck om det inte var jag?

 

Så jag hade börjat prata med mig själv i en annan röst &

 

gå i sömnen. (Creepy!!)

 

Varför kom den där pojken igen i min andra dröm??

 

Jag har absolut ingen anning om vad jag ska göra idag...

 

jag vill gå till gamla stan och jag vill inte köppa något

 

men ändå vill jag det, för jag har råd men man känner

 

på något sätt att efter att ha jul-handlat så känns det inte

 

bra att gå och handla för sig själv nu... -_- Jag ska nog fråga

 

Klara om hon vill gå med, för hon verkade gilla det stället.

 

=D okej när jag säger gamla stan så mennar jag egentligen

 

sf-bokhandeln. ≧◇≦

 

 

 

Nu ska jag rekomendera en Manga till er: 

 

Den heter: Tsuki No Shippo

 

(Tail of the moon) engelska. =D

 

Usagi är dotterdotter till en berömd ninja, men saknar

 

själv helt alla ninjatalanger. Hon skickas av sin farfar för att

 

gifta sig med Lord Hattori Hanzo. Men han vill inte gifta sig,

 

och vad värre är - en konkurrerande ninjaklan har skickat begåvade

 

Yuri för att slåss med Usagi om Hanzos gunst.

  

Väldigt bra Usagi är väldigt hopplös typ det ända

 

hon är bra på är att göra medicin (vilket är väldigt

 

bra) men hon är otrolig klumpig. :D

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kodmall Kategorisida: majachokolat -

Ny blogg! ^^


Go Go Nihon 3.Paypal, the application is complete! I got accepted!!!


Go Go Nihon 3.Paypal, ansökningen är klar! Jag blev intagen!!


Go Go Nihon 2. Gymnasium, mail, money!


Go Go Nihon 2. Gymnasiet, mail, pengar!


Go Go Nihon! 1. Begin! Beginning your Komma igång med din ansökan!


Go Go Nihon! 1. Starta! Komma igång med din ansökan!


The story about how I started to read Manga! ^^


McDonalds gruppintervju


Min historia om hur jag började läsa Manga! ^^


Jullov!! Tor, fre, lör och vad jag ska göra på sön ^^


Nooooo!!!!


Jag hatar det här!!! Jag ger upp!!!!!


skola igen -_-


shopping med mamma!! ^^


social


Projekt arbete.


Picture, Harry Potter!! ❤️❤️❤️❤️❤️


Jag och Frida efter den långa dagen!


Äntligen i sängen min. "Mina drömmars stad"


Engelska tal


Musik dosa ^^


Love and hate, why can't I feel both?


Tänkte plugga men sov i stället på håltimmen xD


Engelska nästan färdig!! Lee Taemin!!


I går/i dag


If they die, I die


Dagen, Deltog i en bio tävling, julen, söta par och min egen lilla historia ^^


Naturvetenskap? Gener?


God morning!!💚


RSS 2.0