Idag ingen aning, Moe Kare

Hej, idag ska jag gå och köpa en ny resväska

som är mindre än den jag har eftersom man behöver

inte alltid så himla stor väska, om man ska tex bara

vara bort i tre dagar eller vara i Finland några dagar. :D

 

 

Jag tycker väldigt mycket om manga

och nu ska jag skriva lite om en manga

som heter: Moe Kare!

 

 

  

 

Wakamiya Hikaru är en 15-årig tonåring som läser

Shoujo Manga hela tiden. Hon vill ha en pojkvän som kommer att

skydda henne och vara hennes prins, precis som i Manga serierna hon

läser. En dag när hon hamnar i en farlig situation blir hon räddad av

en kille snygg kille. I gengäld för att räddat henne, blir hon kysst

av killen som hon kallar "pervers Prince." Senare träffar hon

en kille som ser exakt ut som honom förutom deras ögon färg,

men det är inte han? Vad kommer att hända nu?

 

Jag gillar verkligen Shojo manga, fast de flest är ganska

lika. Alltså de har typ samma bakgrund. Det är en tjej,

hon är klumpig eller något sådant. Hon träffar en kille

som hon blir kär i och han är för det mesta en av de mest

populära killarna i skolan. (The school prince eller något

sådan) så tjejerna brukar ofta vara ganska bitchiga och de

brukar ofta mobba tjejen om hon blir ihop med deras ”prins”

för att de tycker att de inte passar bra ihop eller något sådant.

Men ja, jag älskar dom ändå! Det är kul att se vilka som blir

ihop i slut ändan. :D Så ah måste läsa!!! :D

 

 

Hon som har skrivit Moe Kare

 

heter Go Ikeyamada för den 25 Maj. Hon gjorde sin debut

 

med Get Love!! år 2002.

 

har också skrivit:

 

Uwasa no Midori-kun

 

Shounen x Cinderella

 

Valentine Naka Kowakunai!?

 

Ookami Naka Kowakunai!?

 

Houkago, Kimi To Koi O Shite (De är 7 kärleks

 

historier)

 

Jag älskar hennes manga serier, har inte läst alla

 

men har läst de flesta. Har läst alla som jag skrivit ähr ovan.

 

Jag älskar hennes ritning av manga figurer!!! :D

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kodmall Kategorisida: majachokolat -

Ny blogg! ^^


Go Go Nihon 3.Paypal, the application is complete! I got accepted!!!


Go Go Nihon 3.Paypal, ansökningen är klar! Jag blev intagen!!


Go Go Nihon 2. Gymnasium, mail, money!


Go Go Nihon 2. Gymnasiet, mail, pengar!


Go Go Nihon! 1. Begin! Beginning your Komma igång med din ansökan!


Go Go Nihon! 1. Starta! Komma igång med din ansökan!


The story about how I started to read Manga! ^^


McDonalds gruppintervju


Min historia om hur jag började läsa Manga! ^^


Jullov!! Tor, fre, lör och vad jag ska göra på sön ^^


Nooooo!!!!


Jag hatar det här!!! Jag ger upp!!!!!


skola igen -_-


shopping med mamma!! ^^


social


Projekt arbete.


Picture, Harry Potter!! ❤️❤️❤️❤️❤️


Jag och Frida efter den långa dagen!


Äntligen i sängen min. "Mina drömmars stad"


Engelska tal


Musik dosa ^^


Love and hate, why can't I feel both?


Tänkte plugga men sov i stället på håltimmen xD


Engelska nästan färdig!! Lee Taemin!!


I går/i dag


If they die, I die


Dagen, Deltog i en bio tävling, julen, söta par och min egen lilla historia ^^


Naturvetenskap? Gener?


God morning!!💚


RSS 2.0