Tokyo mew mew

Nu ska jag skriva om Tokyo mew mew:

 

 

 

Handling:

Tokyo mew mew handlar om fem flickor som när en jordbävning

sker får i sig DNA från utrotningshotande djur och blir tvungna

att kämpa mot utomjordingarna som bodde på jorden för 300

miljoner år sedan, och som nu återvänder för att utrota människo-

arten och ta tillbaka jorden. De är väldigt arga för att människorna

har skadat jorden som en gång var fult med grönt och klar blå vatten.

Gruppen kallar sig själva för Tokyo mew mew och leds av Ryou

Shirogane. Shirogane ärvde Mew Mew-uppdraget från han far.

 

Tokyo mew mew är skriven av Reiko Yoshida och illustrerad av

Mia Ikumi. Den är 7 böcker lång och det finns 52 episoder.

Det finns två böcker till fast den heter Tokyo Mew Mew à la Mode.

Den är vi böcker lång. Jag tycker inte att den är dålig och tycker att

det var bra att den blev gjord fast en då... -_- :P

 

Egna tankar:

Jag älskar Tokyo mew mew!! Den här manga var min tredje manga

som jag samlade på. Jag älskar historian och har läst och sett den

fler gånger. :D Ska läsa den på engelska också, det är ändå lite

annorlunda på engelska. Översättningar är inte roligt egentligen.

En av mina favorit karaktärers namn blev jätte konstigt på

svenska manga... Om man kollar på den engelska anime så har de

också jätte konstiga namn, fast där har typ alla konstiga namn...-_-'

De Japanska namnen är också lite lite konstiga, alla fem hjältinnor

har namn efter frukt typ. :D

 

 

Det här är utomjordingarna :D

 

Så nu lite i början på manga för att visa

er lite och om ni nu blir intresserade. Ni kan

läsa resten på Mangafox.com om ni vill :D

 

Kish & Ichigo!!

 

 

Som ni kanske har märkt är jag ett stort

 

Kish fan!! ^^ Okej om ni ser den här serien

 

eller läser kanske ni kommer att tycka att jag är

 

fet konstig men aja ^^ Kish & Ichigo 4ever!!

 

 

Ryou & Ichigo!

 

 

Nu kanske ni tänker, ”okej, var det inte Kish & Ichgio

alldeles nyss??:o ” Jo sant men om inte dom så

är det Ryou & Ichigo!!! Ryou fan också :D

 

 

Tart & Pudding!!

 

 

 

 

 Jag rekomenderar att se den på Japanska med engelsk

 text, för den är rätt dålig på engelska. Dessutom trycker dom

 in 12 episode i den första så seriöst kolla på den Japanska!!

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kodmall Kategorisida: majachokolat -

Ny blogg! ^^


Go Go Nihon 3.Paypal, the application is complete! I got accepted!!!


Go Go Nihon 3.Paypal, ansökningen är klar! Jag blev intagen!!


Go Go Nihon 2. Gymnasium, mail, money!


Go Go Nihon 2. Gymnasiet, mail, pengar!


Go Go Nihon! 1. Begin! Beginning your Komma igång med din ansökan!


Go Go Nihon! 1. Starta! Komma igång med din ansökan!


The story about how I started to read Manga! ^^


McDonalds gruppintervju


Min historia om hur jag började läsa Manga! ^^


Jullov!! Tor, fre, lör och vad jag ska göra på sön ^^


Nooooo!!!!


Jag hatar det här!!! Jag ger upp!!!!!


skola igen -_-


shopping med mamma!! ^^


social


Projekt arbete.


Picture, Harry Potter!! ❤️❤️❤️❤️❤️


Jag och Frida efter den långa dagen!


Äntligen i sängen min. "Mina drömmars stad"


Engelska tal


Musik dosa ^^


Love and hate, why can't I feel both?


Tänkte plugga men sov i stället på håltimmen xD


Engelska nästan färdig!! Lee Taemin!!


I går/i dag


If they die, I die


Dagen, Deltog i en bio tävling, julen, söta par och min egen lilla historia ^^


Naturvetenskap? Gener?


God morning!!💚


RSS 2.0