Lör, fråga och Tenko and the Guardians of The Magic

Hi, idag har jag klippt gräset. Var lite små irriterad på grund
av att det var så himla varmt!!! Har vart och kollat på loppis med mamma.
Ska snart gå ut och gå, nu när solen är borta. :D
Jag har äntligen hittat serien som jag såg när jag var yngre.
Jag kom inte ihåg vad den hete och jag såg bara en liten del av den
eftersom jag gick ner till tv:n när Sailor moon började. Men jag har letat
efter den serien i flera år nu!! Den heter Tenko and the guardians of the magic.
Yay yay yay!! :D
Nu har jag en fråga:
Vad är bättre att välja hetta eller folie, för att slinga håret. :D
Skulle bli väldigt glad om någon svarade. :D
 
 
 
Tenko och Guardians of Magic är en amerikansk magical girl
tecknade serie som producerades av Saban, som fokuserade kring fiktiva
äventyr av japansk verkliga trollkarl Princess Tenko,
Mariko Itakura. Efter varje episod, skulle hon visas i en live-action segment för att
utföra en illusion eller göra henne "Teach-A-Trick", ett segment som lär publiken
en enkel magiskt trick de kunde utföra hemma. Tyvärr lyckades showen att locka
en publik och produktionen avbröts efter en enda säsong,
som pågick från 1995-1996.
Berättelsen handlar om en ung tonårstjej som upptäcktes
av en gammal trollkarl när hon utför på en cirkus.
Han sade att hon kunde göra mer magisk än bara magiska trick om
hon fick rätt utbildning-och hon följs. Hon går till skolan för att träna med
några andra studenter, och snart blir bäst i klassen. Att bli Tenko,
måste hon skydda alla de mäktiga kristaller i Tenko lådan hamnar i orätta händer.
Berättelsen kretsar kring henne skyddar kristallerna från alla
möjliga olika onda krafter. I slutet av varje episod, skulle hennes live action
motsvarigheten Princess Tenko (en verklig trollkarl som inspirerade
denna show skapelse) utföra antingen en fantastisk magisk handling
iklädd flashiga kostymer, eller lär en enkel magiskt trick.
Showen avbröts efter bara en säsong på grund av dåliga betyg.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kodmall Kategorisida: majachokolat -

Ny blogg! ^^


Go Go Nihon 3.Paypal, the application is complete! I got accepted!!!


Go Go Nihon 3.Paypal, ansökningen är klar! Jag blev intagen!!


Go Go Nihon 2. Gymnasium, mail, money!


Go Go Nihon 2. Gymnasiet, mail, pengar!


Go Go Nihon! 1. Begin! Beginning your Komma igång med din ansökan!


Go Go Nihon! 1. Starta! Komma igång med din ansökan!


The story about how I started to read Manga! ^^


McDonalds gruppintervju


Min historia om hur jag började läsa Manga! ^^


Jullov!! Tor, fre, lör och vad jag ska göra på sön ^^


Nooooo!!!!


Jag hatar det här!!! Jag ger upp!!!!!


skola igen -_-


shopping med mamma!! ^^


social


Projekt arbete.


Picture, Harry Potter!! ❤️❤️❤️❤️❤️


Jag och Frida efter den långa dagen!


Äntligen i sängen min. "Mina drömmars stad"


Engelska tal


Musik dosa ^^


Love and hate, why can't I feel both?


Tänkte plugga men sov i stället på håltimmen xD


Engelska nästan färdig!! Lee Taemin!!


I går/i dag


If they die, I die


Dagen, Deltog i en bio tävling, julen, söta par och min egen lilla historia ^^


Naturvetenskap? Gener?


God morning!!💚


RSS 2.0