Min dag och böcker :)

Hej, idag har jag vaknat vid nio och gått på lång promenad
med mina föräldrar, dom går otroligt snabt och jag är typ hundra 
år efter. Det var mygg precis överallt och man kunde inte
stå stilla för ens en sekund. Jag blev helt galen!!
Jag blev biten typ fem gånger på axeln så nu är den svulen och
känns jätte konstig. När jag kom hem från promenaden gick vi
och badade, väldigt kallt men rätt skönt. Sen åt vi frukost och sen gick jag 
och sov igen. Efter det så åkte vi båt in till "byn" och köpte
mat och åt en glass. Jag önskade verkligen att jag kunde finska. 
De sålde manga böcker där. :( :)
Nu ska jag ner till bryggan och läsa en bock som heter:
House Of Many Ways av Diana Wynne Jones (Skriver om det i ett annat inlägg)
 
 
som även skrivit:
Howls Moving Castle
 
Boken var väldigt annorlunda än filmen, fast det brukar den vara.
Jag kommer att skriva mer om den i ett annat inlägg. 
 

Jag har läst Agnes Cecilia - en sällsam historia.
Den var väldigt bra, det känndes riktigt att jag var me där
var huvudpersonen var. Jag hade väntat mig lite annorlunda slut.
Jag minns att jag hört det på band förut när jag var yngre men
kommer inte ihåg hur slutet var, så blev lite förvånad när
jag läste slutet. :D Jag hade också önskat att huvudpersonen och killen
i bocken skulle bli ett par men nej. :(
Handling:
Noras föräldrar omkommer i en bilolycka när hon är 5 år gammal och hon bor sedan dess hos en fosterfamilj. När de flyttar till ett större hus börjar hon uppleva underliga saker. Hon hör otäcka fotsteg och får underliga telefonsamtal. Och glöm inte den sorgsna dockan och ödehuset dit hunden Ludde drar iväg varje gång de varit på promenad. Nora har ingen aning om vad allt detta betyder. Men långsamt, långsamt börjar det gå upp för Nora att någon utom tid och rum kanske söker kontakt...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kodmall Kategorisida: majachokolat -

Ny blogg! ^^


Go Go Nihon 3.Paypal, the application is complete! I got accepted!!!


Go Go Nihon 3.Paypal, ansökningen är klar! Jag blev intagen!!


Go Go Nihon 2. Gymnasium, mail, money!


Go Go Nihon 2. Gymnasiet, mail, pengar!


Go Go Nihon! 1. Begin! Beginning your Komma igång med din ansökan!


Go Go Nihon! 1. Starta! Komma igång med din ansökan!


The story about how I started to read Manga! ^^


McDonalds gruppintervju


Min historia om hur jag började läsa Manga! ^^


Jullov!! Tor, fre, lör och vad jag ska göra på sön ^^


Nooooo!!!!


Jag hatar det här!!! Jag ger upp!!!!!


skola igen -_-


shopping med mamma!! ^^


social


Projekt arbete.


Picture, Harry Potter!! ❤️❤️❤️❤️❤️


Jag och Frida efter den långa dagen!


Äntligen i sängen min. "Mina drömmars stad"


Engelska tal


Musik dosa ^^


Love and hate, why can't I feel both?


Tänkte plugga men sov i stället på håltimmen xD


Engelska nästan färdig!! Lee Taemin!!


I går/i dag


If they die, I die


Dagen, Deltog i en bio tävling, julen, söta par och min egen lilla historia ^^


Naturvetenskap? Gener?


God morning!!💚


RSS 2.0