Stan, gå och hårfärg!!

Hej, idag har man gått typ hela dagen!!
Jag gick typ kvart i tolv till sumpan för att lämna min
hög med böcker, de var något tunga. Sen gick jag till
gränsen av Rissne och Duvbo för att fråga de inne på
Rissne Klippservice hur mycket det skulle kosta att
slinga håret. Vi började prata om vilken färg jag ville ha
eftersom jag sa att jag inte ville färga det blont eller ljus brun.
Så Ingmarie som jag har haft ända sen jag var liten sa
att de behövde bleka mitt hår och sen sätta i färgen.
Hon sa att det skulle kosta 150 kr eftersom de bara
skulle bleka mitt hår (vilket jag har säkert missförstår)
det blir säkert dyrare. :D Men jag förstod inte om jag skulle
sätta i färgen själv sen eller om hon kunde göra det åt mig??
Aja jag var i alla fall tvungen att gå och köpa färgen, hellst
Punkt shop jag ville ha. Så gick tillbaka in till Sumpan och
tog pendeltåget in till Stan.

Inne i stan:
När jag väll kom dit så var jag tvungen att gå upp på
ett annat ställe från t-banan eftersom jag hade behövt
betala igen för att gå förbi. Men kom till slut till Stora Åhlens.
Jag gick in på Ur & Pen för att se om broschen jag ville ha
fortfarande var kvar, men nej tyvärr så fanns den inte där,
så får kolla i en annan ur & pen. :D Sen gick jag runt
ett bra tag och kände att nu har jag gått fel eftersom Punkt
shop skulle jag redan ha gått förbi, så jag gick tillbaka till
Åhlens och fick ta upp en karta på mobilen hehe :P
så till slut hittade jag det!! :D Jag kollade vad det fanns
för färger och när jag valde Lagoon Blue och Violet så
var de slut såld!! Jag köpte då Atlantic Blue och Neon blue.
Atlantic blue = mörk blå
Neon blue = (enligt mig) blå, lila
Så jag gick till gamla stan eftersom för jag vet att de
säljer hårfärg där med men jag var inte säker på om de var
bra så sms Mickis och Anne-li. Mickis sa att Schok var nog
bättre så jag gick dit och köpte violet, eftersom jag vill ha
lila!! :D Bäst att vara säker, så det blir Atlantic blue och Violet.
:D Det tog dock en väldigt, väldigt, väldigt lång tid innan jag
hittade till Schok. Jag fick använda min karta på mobilen
och navigation men det tog bara längre tid än vad
de borde ha gjort tyvärr -_-' Jag såg från affären att
jag kunde bara gått rak upp istället för att svänga så
mycket överallt. Det var ungefär dit jag gick när
jag letade efter punkt shop -_-' Aja kom dit i alla fall :D
Sen var det hem och villa fötterna!! :Jag beställde tid i morgon
hos frissan klockan 13.00 :D Vi får väll se hur det blir. :D
Sen ska jag till Mickis på kvällen. :D
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kodmall Kategorisida: majachokolat -

Ny blogg! ^^


Go Go Nihon 3.Paypal, the application is complete! I got accepted!!!


Go Go Nihon 3.Paypal, ansökningen är klar! Jag blev intagen!!


Go Go Nihon 2. Gymnasium, mail, money!


Go Go Nihon 2. Gymnasiet, mail, pengar!


Go Go Nihon! 1. Begin! Beginning your Komma igång med din ansökan!


Go Go Nihon! 1. Starta! Komma igång med din ansökan!


The story about how I started to read Manga! ^^


McDonalds gruppintervju


Min historia om hur jag började läsa Manga! ^^


Jullov!! Tor, fre, lör och vad jag ska göra på sön ^^


Nooooo!!!!


Jag hatar det här!!! Jag ger upp!!!!!


skola igen -_-


shopping med mamma!! ^^


social


Projekt arbete.


Picture, Harry Potter!! ❤️❤️❤️❤️❤️


Jag och Frida efter den långa dagen!


Äntligen i sängen min. "Mina drömmars stad"


Engelska tal


Musik dosa ^^


Love and hate, why can't I feel both?


Tänkte plugga men sov i stället på håltimmen xD


Engelska nästan färdig!! Lee Taemin!!


I går/i dag


If they die, I die


Dagen, Deltog i en bio tävling, julen, söta par och min egen lilla historia ^^


Naturvetenskap? Gener?


God morning!!💚


RSS 2.0