Ons - bada & kina mat

Nǐ hǎo, idag är det onsdag. :D

Började med att man vaknade ur en fin dröm. Det var en normal

dröm men fin på något sätt. :) Sen gick/sprang till t-banan och skulle åka till

Skanstull för att man skulle med klassen och bada i Eriksdalsbadet.

Jag gick av vid Frihemsplan för att byta till grön linje men då kom jag på

att jag måste åka förbi ungefär nio stationer för att komma till Skanstull

istället för att åka till t-centralen och där ifrån åka fyra stationer till.... -_-

Typiskt mig, aja men när jag kom dit så kom jag på att jag inte hade någon

aning om hur man gick Eriksdalsbadet, så pressis när man börjar gå mot

utgången så ser man Amanda i min klass att hon går åt andra hållet. Då börjar

man tänka vilken tur att man såg henne då. :D Så följer efter och mycket riktigt så

kommer man dit. :D Vi har först livräddning och teori och sen skulle man simma

några varv. Sen fick man gå och bada lite själv. Vi åkte rutschkana, satt i bubbelpool

och simmade utomhus lite. :D Sen gick jag, Frida och Erik och åt asiatisk mat.

Väldigt gott. :D Jag och Frida tog Pad thai och Erik tog friterad kyckling med ris.

Väldigt gott, jag åt mer än vad jag orkade. När vi kom till skolan så gick jag

och Frida ner för att se vilka som skulle göra intagningsprov där. :D Fast vi gick

ganska fort därifrån. Sedan gjorde jag flätor på Erik, han såg lite rolig ut (skulle ha

tagit bild!!) :D Sen hade vi svenska, engelska och sist historia. Jag åkte till Solan

ett tag. (höll på att somna på bussen) Jag köpte hårspännen, nässpray och en bok.

Ni kanske tycker det låter konstigt eller så men boken är om hur

Blondinbella ger tips och skriver om hur det var för henne och vad man kan göra.

Jag visste inte att det var Blondinbella fören jag hade köpt den men den är

inte dålig. :D Den heter Boosta dig själv! Kostade 34 kr. Så kom hem åt middag

och ska köra bil med pappa sen. :D Efter att ha kört bil måste jag börja tänka på

Svenska nationella och samhällskunskaps uppsatsen om folkmord. -_-

I don't look forward to it.



Phad thai




Veckodagarna på Japanska:

Svenska = Romanji = Kanji

Måndag = Getsuyōbi = 月曜日

Tisdag = Kayōbi = 火曜日

Onsdag = Suiyōbi = 水曜日

Torsdag = Mokuyōbi = 木曜日

Fredag = Kin'yōbi = 金曜日

Lördag = Doyōbi = 土曜日

Söndag = Nichiyōbi = 日曜日

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kodmall Kategorisida: majachokolat -

Ny blogg! ^^


Go Go Nihon 3.Paypal, the application is complete! I got accepted!!!


Go Go Nihon 3.Paypal, ansökningen är klar! Jag blev intagen!!


Go Go Nihon 2. Gymnasium, mail, money!


Go Go Nihon 2. Gymnasiet, mail, pengar!


Go Go Nihon! 1. Begin! Beginning your Komma igång med din ansökan!


Go Go Nihon! 1. Starta! Komma igång med din ansökan!


The story about how I started to read Manga! ^^


McDonalds gruppintervju


Min historia om hur jag började läsa Manga! ^^


Jullov!! Tor, fre, lör och vad jag ska göra på sön ^^


Nooooo!!!!


Jag hatar det här!!! Jag ger upp!!!!!


skola igen -_-


shopping med mamma!! ^^


social


Projekt arbete.


Picture, Harry Potter!! ❤️❤️❤️❤️❤️


Jag och Frida efter den långa dagen!


Äntligen i sängen min. "Mina drömmars stad"


Engelska tal


Musik dosa ^^


Love and hate, why can't I feel both?


Tänkte plugga men sov i stället på håltimmen xD


Engelska nästan färdig!! Lee Taemin!!


I går/i dag


If they die, I die


Dagen, Deltog i en bio tävling, julen, söta par och min egen lilla historia ^^


Naturvetenskap? Gener?


God morning!!💚


RSS 2.0