Ons, karaktärsämnesdag, myt och stulen brevlåda -_-'

Hej, idag är det onsdag.

Har haft karaktärsämnesdag i måndags och tisdags.

I måndags så hade jag teater. Det var roligt vi fick typ göra konstiga

grimaser, och få olika ansikte utryck, lyfta varandra och spela lite teater.

Det gick inte så där jätte bra att lyfta den tjejen jag var med, hon var

något längre än mig så ah... Vi fick en text som vi skulle spela upp.

Jag, någon kille från ? Klass och en annan tjej från ? Klass.

Två skulle spela karaktärerna och en skulle regissera. Jag fick

regissera eftersom de andra hade tydligen dålig fantasi -_-'

Nåja det blev roligt. Jag sa att de skulle vara syskon, killen

10 år och tjejen 9 år och de skulle vara i deras kök.

Så här var text:

A: Vem är du?

B: Jag är döden.

A: Har du kommit för att hämta mig?

B: Jag har länge ståt vid din sida.

A: Det vet jag väll.

B: Är du bered?

A: Min kropp är det, men inte jag själv.

 

Så ah det blev lite konstigt... -_-' hehe

Men nästa dag så hade vi dans. Först dansade vi balett,

var med Erik från min klass, Anne-li, Gabby och Frida från teatern.

Det var rätt roligt. :D Sen var det lunch :D Jag, Frida och Jesofin från

min klass dansade pardans sen. Hehe vi dansade chacha (tror jag)

Det var roligt, fast det var bara en kille där -_-' och han som lärde oss.

Men det var roligt. :D Sen var det jag, Frida, Erik från min klass

och Anne-li från teater 2:an som dansade folkdans. Anne-li totalt

dissade mig och gick och dansade med Erik :@ vilken gris!!

Fick reda på senare att hon tänkte att Erik kunde det där så

hon dansade gärna med honom, men sen blev det visst inte så roligt

som hon trodde, eftersom Erik var inte så inne på det. Mohahaha!

Okej nu ska jag sluta vara elak mot Anne-li. :D

 

Idag har det varit teoridag -_-' inte den roligaste dagen men men.

Hehe Fridas Iphad ville vara rebell så den ville inte ha något internet.

Stakars Frida, men det är något med henne och internet. -_-' :D

 

Så på svenskan ska vi skriva om någon Grekisk historia.

Vi fick välja vilken vi ville och jag ville ta:

Myten om Echo och Narcissus. Så var glad över att Frida,

Erik och Josefin också ville det. :D

 

Det är om en nymfsom heter Echo som blir kär i Narcissus men han är

inte kär i henne och vill inte blir kär i någon heller. Echo kan bara

säga det den person hon hört sist säger. Echo blir hjärtkrossad

och förvandlas till sten. Det ända som är kvar är hennes röst.

Afrodite blir arg på Narcissus för att ha gjort något

så ont mot stakars Echo. Hon gör så att när Narcissus ser

sin egen spegelbild så blir han djupt förälskad i den. Han kan inte

lämna sin spegelbild och sitter där och kollar på den dag efter dag,

natt efter natt. Efter att ha suttit där så försvinner han och kvar blir en

Narcissus blommaa (eller ocksåkalass för daffodilblomma..)

 

Idag när jag kom hem och skulle ta posten så var våran brevlåda

stulen! Jag tänkte först ”oj, har mamma tagit bort den för

att byta ut den” men nej den hade blivit stulen av koppar tjuvar. -_-'

De kunde åtminstone lämnat kvar posten tycker jag! :@

 

Så ah efter middagen fick jag övningsköra bil.

Vi åkte och köpte en ny brevlåda (en sån där lång, plåt låda

med lås) Så pappa ska sätta upp den i morgon. :D

 

Kan ni tänka er att fiol strängar kostar 275 kr!! -_-'

Jag vågar inte byta ut mina strängar nu eftersom att de

har alltid gått sönder förut.... -_-'

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kodmall Kategorisida: majachokolat -

Ny blogg! ^^


Go Go Nihon 3.Paypal, the application is complete! I got accepted!!!


Go Go Nihon 3.Paypal, ansökningen är klar! Jag blev intagen!!


Go Go Nihon 2. Gymnasium, mail, money!


Go Go Nihon 2. Gymnasiet, mail, pengar!


Go Go Nihon! 1. Begin! Beginning your Komma igång med din ansökan!


Go Go Nihon! 1. Starta! Komma igång med din ansökan!


The story about how I started to read Manga! ^^


McDonalds gruppintervju


Min historia om hur jag började läsa Manga! ^^


Jullov!! Tor, fre, lör och vad jag ska göra på sön ^^


Nooooo!!!!


Jag hatar det här!!! Jag ger upp!!!!!


skola igen -_-


shopping med mamma!! ^^


social


Projekt arbete.


Picture, Harry Potter!! ❤️❤️❤️❤️❤️


Jag och Frida efter den långa dagen!


Äntligen i sängen min. "Mina drömmars stad"


Engelska tal


Musik dosa ^^


Love and hate, why can't I feel both?


Tänkte plugga men sov i stället på håltimmen xD


Engelska nästan färdig!! Lee Taemin!!


I går/i dag


If they die, I die


Dagen, Deltog i en bio tävling, julen, söta par och min egen lilla historia ^^


Naturvetenskap? Gener?


God morning!!💚


RSS 2.0