Yohio och Seremedy

Min mamma visade mig en kille som heter Yohio som är känd

i Japan, han är svensk och klär sig en kläd stil som heter

lolita stil :D.  Så jag lyssnade på honom och

tyckte att han sjöng väldigt bra. Sen lyssnade jag på bandet han var med

i och tyckte att de också lätt jätte bra. :D Hihihi :D

 

Yohio är en 17-årig gitarrist och sångare från Sundsvall

 

som älskar Japan i allmänhet och landets popkultur i synnerhet.

 

I år lanserades han själv som stjärna i sitt favoritland, och har

 

pendlat till Japan där han medverkat i tv-program inför 10

 

miljoner tittare och överösts med presenter av fans som

 

älskar hans musik och feminina look.

 

 

 
  
'
 
 

Seremedy är ett svenskt japan-band från Sundsval/stockholm

som startade 2010. I mars samma år gjorde Seremedy sin första spelning

i hemstaden Sundsvall. I mars 2011 avslöjades det att bandet skrivit

kontrakt med Ninetone Records/ Universal Music. Debutsingeln

Bulletproof gick direkt in som etta på iTuns topplista och placerade

sig på 47:e plats på Svensktoppen. Strax därefter släpptes även

maxi-singeln Srasons Will Change. Samma vår åkte Seremedy

på turné i Japan. Denna turné innefattade sju spelningar i Tokyo och

en i Nagoya. Än en gång blev Seremedy omskrivna i Cure,

nu med en helsidesintervju. De spelade vid ytterligare ett tillfälle

på Uppcon, denna gång som förband åt Versailles (musikgrupp.)

Senare gjorde de även en spelning på Getaway Rock Festival.

Under hösten 2011 gjordes ännu en turné i Japan, däribland

ett framträdande på V-Rock festival.

 

Medlemar:

Seike - sångare/vocals

 

Yohio - Gitarr

 

 

Ray - Gitarr

 

 

JENZiiH- Bass

 

 

Linder - trumor

 

'
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kodmall Kategorisida: majachokolat -

Ny blogg! ^^


Go Go Nihon 3.Paypal, the application is complete! I got accepted!!!


Go Go Nihon 3.Paypal, ansökningen är klar! Jag blev intagen!!


Go Go Nihon 2. Gymnasium, mail, money!


Go Go Nihon 2. Gymnasiet, mail, pengar!


Go Go Nihon! 1. Begin! Beginning your Komma igång med din ansökan!


Go Go Nihon! 1. Starta! Komma igång med din ansökan!


The story about how I started to read Manga! ^^


McDonalds gruppintervju


Min historia om hur jag började läsa Manga! ^^


Jullov!! Tor, fre, lör och vad jag ska göra på sön ^^


Nooooo!!!!


Jag hatar det här!!! Jag ger upp!!!!!


skola igen -_-


shopping med mamma!! ^^


social


Projekt arbete.


Picture, Harry Potter!! ❤️❤️❤️❤️❤️


Jag och Frida efter den långa dagen!


Äntligen i sängen min. "Mina drömmars stad"


Engelska tal


Musik dosa ^^


Love and hate, why can't I feel both?


Tänkte plugga men sov i stället på håltimmen xD


Engelska nästan färdig!! Lee Taemin!!


I går/i dag


If they die, I die


Dagen, Deltog i en bio tävling, julen, söta par och min egen lilla historia ^^


Naturvetenskap? Gener?


God morning!!💚


RSS 2.0