Torsdag, afrikansk dans!

Hej, idag är det torsdag och det har varit väldigt

roligt. Det kom en Afrikansk dans/musik grupp från Ghana och deras

grupp heter Nyame Tsease. Jag var med i grupp 2 och vi hade först trummor.

Hahaha xD det gick bra i början men efter ett tag så gick det typ inte alls, man kände

sig lite dum när man inte fattade hur man skulle göra. De kom fram med trummorna

och visade framför en men det blev liksom åt fel håll när man kollade på dem och

då blev det bara jätte fel! xD Jag satt bredvid deras ledare i gruppen som heter

Antionette Kudoto. Hon försökte visa mig hur man gjorde och hon rörde händerna

så snabbt jag inte hann med alls!! :D Efter det var det dans och det var väldigt roligt.

Det gick ändå rätt bra fast man tog typ fel ben lite då och då hehe. Sen var det

lunch och sen dans igen. Hahaha vi dansade något och i dansen så skulle man ställa

upp sig två och två, tyvärr blev jag ensam (jag säger att det är Anne-li's fel!) :D Men

jag fick dansa med en av de som lärde ut dansen, hahaha han tyckte jag såg stel ut!

Okej han sa inte så men typ ”relax your shoulders” typ Sen satt Anne-li och pratade

och de frågade hur gamla vi var, om vi var vänner, om vi slås mycket och vart jag kom

ifrån. Hahaha jag och Anne-li slås jämt fast ah det är dock alltid jag som börjar! :D

När jag sa att jag kom från kina så sa det typ ”China girl, china lady” och ah

hahaha. Sen när lektionen tog slut ville de ta kort på alla, så ah det blev grupp bilder,

enskilda bilder osv. Sen skulle vi (vi var 3 grupper) visa upp det vi gjort. Så ah

man visade upp de man lärt sig på trummorna och de två danserna man dansat.

Fick dansa med Charlie i min klass, hahaha det gick så där. Han är något längre än

mig! Plus vi tog typ upp händerna samtidigt och tog dom ner samtidigt, haha xD

Asså när jag skulle tagit upp så skulle han tagit ner och tvärtom.

Men på slutet så stod vi i en stor ring och sjöng typ, (fast på engelska) ”alla de

som är födda på måndag börjar dansa” de gick igenom hela veckan och sen skulle

alla dansa som är glada typ haha i början så dansade ingen men andra gången

så gick de in på de dagar man var födda på. Jag är född på en lördag och det var

Anne-li med! :D Ah men det var jätte roligt!

 

Sen behövde man gå på kör B vilket jag och några till inte behövde ha lust då,

för ah man hade svettas och man var tröt. Jag skulle vara på SATS kl: 17.30

jag hann men får rektor var tvungen att dra över lite men inte mycket :D

Sen åkte man till sats hade Yoga och sen åkte man hem.

Jag har träna måndag, tisdag och torsdag nu så ska inte träna förrän på

tisdag igen! :) Men ah måste plugga!! Ahhh jag är såå lat!!

Har gjort matte idag -_-'

 

Asså dom är så himla härliga, de är jätte pigga, glada och ah det typ lyser om dom!

Fast gud jag fattar inte de hade typ dansat hela dagen sen vi alla började och de hade

typ inte svettas en enda droppe! Nej men ah :D

När de börjar sjunga/ prata eller ens typ skriker något så låter det

verkligen som om de kan göra musik bara så där!

 

 

 

Jag hittade en bild på dom! :D

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kodmall Kategorisida: majachokolat -

Ny blogg! ^^


Go Go Nihon 3.Paypal, the application is complete! I got accepted!!!


Go Go Nihon 3.Paypal, ansökningen är klar! Jag blev intagen!!


Go Go Nihon 2. Gymnasium, mail, money!


Go Go Nihon 2. Gymnasiet, mail, pengar!


Go Go Nihon! 1. Begin! Beginning your Komma igång med din ansökan!


Go Go Nihon! 1. Starta! Komma igång med din ansökan!


The story about how I started to read Manga! ^^


McDonalds gruppintervju


Min historia om hur jag började läsa Manga! ^^


Jullov!! Tor, fre, lör och vad jag ska göra på sön ^^


Nooooo!!!!


Jag hatar det här!!! Jag ger upp!!!!!


skola igen -_-


shopping med mamma!! ^^


social


Projekt arbete.


Picture, Harry Potter!! ❤️❤️❤️❤️❤️


Jag och Frida efter den långa dagen!


Äntligen i sängen min. "Mina drömmars stad"


Engelska tal


Musik dosa ^^


Love and hate, why can't I feel both?


Tänkte plugga men sov i stället på håltimmen xD


Engelska nästan färdig!! Lee Taemin!!


I går/i dag


If they die, I die


Dagen, Deltog i en bio tävling, julen, söta par och min egen lilla historia ^^


Naturvetenskap? Gener?


God morning!!💚


RSS 2.0